Paintball :D

haaa. topic kali nie aku semangat sikit nak cerita. HAHA, yelah ! benda paling aku nak try main akhirnye dapat jugak ! woot woot ! thanks to azim yaw because ajak main. yeahhh. main ape? wee~ tengok tittle topic pun dah tahu kan ? main paintball lah. last weekend aku balik taiping because seperti biasa lah balik melawat ma. ahad before aku balik KL,pagi tu azim ajak aku main paintball ni dekat tapak mahkamah lama depan sekolah rendah KE. selama aku duduk taiping,baru aku tahu dekat situ dorang ade buat port paintball,grrr. harga dye korang tayah tanye lah berapa,comfrim-comfrim mahal and aku pun ta sanggup nak habis kan untuk benda macam nie.tapi kan,benda nie sumpah enjoy and adventure gile ! even main dalam bangunan pun boleh rasa feel macam dalam hutan kot ! disebabkan bangunan tu telah lama di tinggalkan,agak banyak lah pokok-pokok liar yang tumbuh. ape-ape pun memang syok lah pengalam pertama tu ! 

game that day aku sorang je girl,so for protection kepada aku before game,aku di beri safety jacket, HAHA, korang tengok lah,macam robot pun dah ade weyh. dah lah besar,tapi last-last nanti korang bace entry nie,baru korang tahu jacket ni function ke tak kepada aku,HAHA.



time tengah game pallet habis plak =.=". yang tolong refill uh mir name dye. owner paintball nie,

muka excited menang game.. wohooo ~!

amik kau ! sedap kan tangan luka berdarah kena pallet , HOHO


budak-budak yang main that day, korang HEBAT lahh ~
haaa. aku nak tunjuk picture dekat bawah nie memang picture berani mati la weyh. HAHA, disebabkan keberanian aku tu,aku mula lah dapat love bite dekat lengan and belakang baju ! tetiba lak sape ntah shot belakang aku then kena lah part yang ta pakai jacket ! peerghh ! memang sedap lah. automatik satu body vibrate lepas kena pallet tu sampai terletak jugak lah marker tu, HAHA.

ta nampak sasaran agy.
kali nie amik sape yang jadi mangsa depan aku ,tapi last-last aku kena dari belakang plak.

cute ta love bite aku ? HAHA

Recording Song :)

ok,firstly aku nak cakap lagu ni recording by one girl.mula mula miera kasi dengar,aku punya lah demand kata tak best plus suara tak sedap lagu tu semalam,last last today aku yang sangkut dengan recording lagu ni. aku sangkut dengan meaning lagu dye je :D enjoy~

setiap malam aku terbayang-bayang 
wajah dirimu yang aku sayang-sayang
hanya padamu tempat aku mengadu
tapi kau meninggalkan aku
tergamak kau buat aku begini
sedang kau tahu ku amat menyintai
apa kah ini salah silap diri ku
ohhhh~ sayangku~
hati ini bagai ditusuk duri
air mataku berlinangan disisi
pabila teringat kembali 
kenangan indah di waktu kala 


:)

Handsome And Comel :'(

tengok tittle mesti korang fikir character manusia kan ? oh noo. jangan salah anggap. actually handsome and comel tu meow lah.. kenapa nama dorang macam tu? HAHA, dorang dua ekor kucing jantan twins,serius,sekali pandang,eh,2 kali pandang pun korang takan cam mana 1 dorang nie,muka lebih kurang lah,body n bulu n ekor sama je sume ! name pun twins, grrr. yang si HANDSOME dye nie agak messy sikit,bulu dye ta kemas macam comel,busuk sikit,tapi badan dye lebih tough dari comel and suara dye lebih garau and dye lebih ganas ! and si COMEL lak muka dye memang terserlah lah kecomelan nye,suara pun lembut macam betina. grrr. gay kot,then bulu dye serius kemas ! dye ta busuk macam handsome ! dua ekor kucing yang sangat bermakna buat diri aku. but,since aku masuk sem baru awal tahun ni,slow-slow dorang hilang. lepas 2 3 minggu aku stay KL, handsome mula hilang. then now baru 2 3 minggu ni comel plak hilang :'( waa. mane korang pergi haa. miss gile na gomoi-gomoi and kasi korang minum susu dutch lady. hmm. dulu,time aku sem break,rajin jugak lah dorang datang rumah aku mintak makan. mula-mula aku kasi minom susu je,because benda tu je ada dalam frige rumah. then lama-lama aku start kasi makan nasi. dorang ni serius cerewet,memang tak makan ikan bilis murah. buat rugi je aku beli ikan bilis murah yang nak kasi dorang makan uh, grrr. then now tinggal bekas makan dorang je dekat luar rumah tu. segala memory dengan dorang aku ingat event sekejap je. dorang nie dah la meow terbiar,datang rumah aku tanpa di jemput then pergi tanpa di duga :'( KORANG~ datang lah balik ok. i miss both of u :'( 


HANDSOME

HANDSOME lagi :)

HANDSOME lagi ! knp ? coz.. aku memang suka yang ganas ! sori tade pic comel :'(

cuba usha ape yang korang nampak dalam picture nie :D







kalau na taw,dalam last picture tu, handsome and comel tengah tidur,sekor dalam besen biru bawah meja,sekor lagi atas meja, nyenyak kan dorang :')


HANDSOME AND COMEL <3

Rindu :'(

selalu orang kata,kalau rindu tatap gambar orang yang dirindu tu kan ? yeah ! bagi aku,macam tu lah cara untuk melepas kan rindu sedikit. korang tawu aku rindu siapa ?  hmm. of course la miss my mom. my mom yang almost 3 bulan lebih yang condition tak ada perubahan yang drastik tu. wallpaper hp aku masih terpangpang picture kedua-dua parents aku. why ? because,aku nak tiap tiap masa,tiap tiap pagi ,tiap tiap aku buka hp,aku nak tengok muka dorang tu dulu. aah. aku mengaku,sepanjang hidup aku pakai hp,aku ta pernah letak picture parents aku dekat wallpaper hp. 

tadi,kak aku massage,tanya balik bila,aku cakap lah ahad,then dye kata esok malam ada solat hajat untuk mom aku,aduss. kenapa lah benda ni jadi time aku ta balik lagi. hmm. rasa serba salah gile lah. tapi na buat macam mane,benda dah jadi. then aku pun buka lah fb td,then dekat fb,ada lah someone ni post satu nie link yang betul betil buat aku sebak gile. ! waaa ! aniz miss ma lahh ! sihat la cepat.. cakap dengan aniz ma. bila nak sembang sembang nie.. hmm 



now,condition ma aku makin bertambah ok even lambat. kitaorang terus go on doa and doa. korang ta rasa macam aku rasa. sumpah aku ta strong da. dugaan semua nie,maybe ada hikmah di sebalik semua ni :'(

I LOVE U MOM :'(

Mom :'(

today,genap sebulan my mom stay at hospital taiping. :'(. careless nurse yang in charge pada mlm 29.11.2011 membuatkan ma aku sampai sekarang terlantar menderita di atas katil wad hospital nie.ceritanya bermula macam ni..28.11.2011 ma check in hospital taiping then dorang masukkan ma aq ke wad 17 because esoknya ma aku akan buat operation cancer tiroid,so that night until on evening 29.11.2011 ma aku berpuasa lah before operation. dalam pukul 2.15pm on 29.11.2011 ma aku ditolak ke operation hall,time tu 1family aku ada excep my bro je. then operation tu mengambil masa almost 8hour,patutnya 5jam sahaja seperti yang dikatakan oleh doctor yang in charge ma aq tu. then kul 11 malam aku,kak,abah n chaer pun ada untuk tunggu ma aku keluar. then bila ma aku keluar,dia di tolak kembali ke katil di wad 17. keadaan ma aku sedar walaupun still mamai. then pada pukul 12 tengah malam macam tu lah aku tunggu tepi katil because kak and abah aku balik rumah dah. aku ditugaskan untuk juga ma lah. ni lah gambar lepas ma aku 1st operate.
belah kanan ni yang berlaku bleeding,time aku snap ni before 2nd operation untuk buang bleeding,so nampak kan  bawah operation tu bengkak,bengkak tu lah bleeding,darah keluar dekat stapler tu
belah kiri
center,total stapler..
then selama before pukul 2 pagi on 30.11.2011,ma aku bebel lah dekat aku kata susah nafas lah,baring tak selesa lah,sampai aku nak naik bebai jugak la,mana taknya,dari pukul 12-2 pagi ma aku bising macam-macam. aku sabar je lah melayan kerenah ma. then bl aku panggil nurse cakap ma aku susah nafas,dia kata maybe sebab baru lepas operation,ubat bius still ada katanya,then aku explain dekat ma aku macam tu,then ma aku still bising sampai suruh panggil nurse again and again,aku pun menurut saja,then sampai lah doctor sendiri datang explain dekat ma aku,tapi benda tu berulang lagi,aku pun tegur lah,kenapa ma aku nye belah kanan bengkak,doctor tu kata maybe kesan operation again,aku pun diam je lah,takan na buat pandai benda yang aku tak tahu.then ada darah pulak meleleh dekat belah kanan,nurse just lap tanpa check,dia ingat perkara biasa je kot. then keadaan ma aku makin teruk,ma aku meronta-ronta baru lah nurse kelam kabut call doctor tadi,doctor tu datang lambat, aku nampak ma aku colapse. then aku terus call kak aku dalam keadaan tersedu-sedu nangis,then dia bagi tahu abah aku, kurang setengah jam dorang bertiga sampai dekat wad tu,tapi kami semua hanya tunggu di luar wad,dah lah doctor pakar datang lambat,family aku sampai dulu baru DR.AVATAR tu sampai. then doctor panggil abah aku masuk ke dalam,then kitaorang bertiga nampak abah sembang dengan DR.LINA lalu abah duduk sambil membaca sehelai kertas lalu menandatangani surut itu. lalu abah menghampiri kitaorang,abah cakap,tempat operation ma kena buka balik because berlaku bleeding,dorang na buang darah yang terkumpul cepat-cepat takut terjadi darah beku. dalam pukul 4 pagi lebih on 30.11.2011,ma aku ditolak kembali ke operation hall untuk operation kali ke 2. operation itu selesai pada pukul 7 pagi lebih on 30.11.2011. aku sampai tertidur menunggu ma aku keluar pagi itu. waktu ma aku di tolak keluar,kelihatan ma aku tidak sedarkan diri,lalu dorang tolak ma aku ke ICU PACU berdekatan belakang surau. selama 8 or 9 hari ma aku berada di situ coma. selepas itu ma aku di pindah kan ke wad D1 di banggunan baru. 

time nie dekat ICU C2
seminggu ma aku duduk di katil itu,suatu petang ma aku di kejutkan darah terlalu rendah sehingga di masuk kan ke ICU C2 dibanggunan yang sama. hanya 2 hari ma aku berada di situ lalu di pindah kan kembali ke wad D1. on 21.12.2011 paper METRO page 4 menyiarkan berita tentang ma aku.

METRO, 21.12.2011,page 4
ma.. taw ta,jumaat lepas kitaorang celebrate birthday abah,kesian abah. celebrate time ma macam ni,tape ma..kita celebrate sama-sama ok even dekat wad :)                  


Happy Birthday Abah 58th
now,genap lah sebulan ma aku berada di sini, 28.12.2011.next,kitaorang kena tunggu 17.1.2012 untuk pihak kementerian perak,kesihatan,pengarah hospital,nurse and doctor yang terlibat mengadakan meeting,aku and abah akan turut serta.aku akan pasti kan benda ini dorang di persalah kan ! weyh, aku tak sanggup lah na tengok ma aku macam tu,salu kena buat suction untuk keluarkan kahak and air liur yang sangkut dekat tracheostomy uh. sakit tahu,mana tak nya tiub yang sedut tu kena tekak kita. then ma aku kena feeding dekat hidung. tu pun susu and plain water je.hm. mom,please wake up.. 1 month i didt hear your voice. tade dah bebel-bebel,marah-marah,suruh aniz kemas bilik,angkat kain yang dah ma lipat,suruh sembahyang,jangan balik lewat,sebulan ma....bangun lah :'(



--4.52pm,28.12.2011,wad D1 hospital taiping--

   i <3 u ma :'(

Open House Raya Ke3 :)

ok.. this year open house uma aq uat pd rye ke3. yelaa. da rye ke1 and ke2 rmay cgt yg na uat open house kan. act siblings aq yg support for this open house and chef nye kak aq cndry lorr. HOHO. act kak aq yg na uat open house nie coz she want to celebrate my belated bufday. even though my bufday already past last month. SUMPAH terharu doe bl kak aq na celebrate bufday aq cmpy uat open house. coz bufday aq ta celebrate agy nan family. thats why dye uat ckli nan open house rye. haaa. na cte pcl menu for the open house lak. main food is spaghetty bolognese yg d masak cndry oleh kak aq. grrr. hbt kan dye. HIHI. then bbq ayam and sosej with coslow and mash potato and the most important  black paper and mushroom sos made by my mak mertua.. OPS ! clap lak.. made by ibu chaer, HOHO. thanks guys cpe yg dtg :)

my kekasih gelap :D pacan sumting ta ? HOHO
bufday cake, fruity cheese span cake. cndry design ot, HAHA,but still made by my sis mehh, lpe rotate ! HAHA
sakai ! mlu gle doh
HIM and abg long !!
ily sis. thanks for the party :)
membr skol lme.thanks kowg coz dtg even mcm2 dugaan kan. HAHA
last person yg dtg uma aq, HAIZ. liesa liesa..
ktowg mmg gedix ! so ? HAHA
candid~! snap by abg long
abg long sy yg cke la ngade2.. HOHO

Aidilfitri 2011 :)

rye thun nie jatuh pd 1september 2011 :) .rye tahun nie ciyez besh ! coz ape? HAHA, phm2 la kan answer for that question. :) rye tahun nie ta mcm rye before nie la. tp ta ckp la rye before nie ta besh lgsg kan. hm. mayb rye thun nie up ckit la happening dye. grr. haa, aq na ucap SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN if selama perkenalan kte aq ad buat slh at kowg and halal kan mkn minom aq ye. btw ta lwt agy kan tok aq wish rye. rye kan sebulan even aq lmbt update blog nie, ngee :D. 1st rye as usual la,aq compem2 rye nan family at uma then pas sembahyang rye alek kmpg dekat kuala kangsar then berye sakan la at cne even umo da mningkat dewasa, HOHO. then mlm uh 1st house membr yg ktowg shoot uma jannah ! dye mck mee hailam yg pedas ! tp tape jannah,cdap wok. hasil air tgn cndry kan. HOHO. then 2nd day rye  uma belon,mas,am  and cpe2 nta agy. yg penting 2nd day rye ktowg g shoot at lake ! rmay2 lak uh. 1st time ot shoot rmay2 tyme rye.. rye before nie ckit je n bole d kira laa. pe2 pown. rye thun nie mmg gempak ! :) <3 u guys ..

my gurlz :D
<3 naem and jannah <3
<3 eba and iqa <3 dowg nie da 3thun bertrot2 shoot rye.. HAHA, kpl yg plg lme laa.. hope kowg kekal dear :)
my abg long and HIM <3
all of us :D
muhammad syahir b alias b mohd noor b darus <3 ily DEAR :)